نکات مهم در شارژ کارتریج پرینتر
نوشته شده توسط : ihc

یک عامل مهم در شارژ خوب، توجه به شیوه صحیح باز و بسته کردن کارتریج و داشتن تجهیزات لازم جهت انجام این کار است.  بدیهی است نبود دانش و تخصص کافی در این زمینه و استفاده از ابزارهای عمومی (مثل انبردست، پیچ‎گوشتی و چکش) به جای ابزارهای تخصصی و احیاناً ضربه زدن بی‎مورد، باعث خرابی کارتریج می‎شود. در این میان کارتریج پرینترهای لیزری رنگی بسیار ظریف تر و حساس تر است و نیازمند توجه و دقت بالایی است.

توجه داشته باشید که روش شارژ کارتریج یک کار سلیقه‎ای نیست بلکه یک کار علمی است و می بایست با درنظر داشتن تمامی پارامترها و شرایط لازم انجام پذیرد. شما کاربران گرامی با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی سرویس های مرتبط با بهسازی این دستگاه را دریافت نمایید. نوعِ عملیات شارژ کارتریج پرینتر اچ پی در این مرکز بسته به نوع دستگاه متفاوت است و بر اساس استانداردهای ذکر شده از سوی شرکت سازنده انجام می پذیرد.

کارتریج و عملکرد آن

کارتریج یا تونر همان منبع تأمین رنگ در چاپگرها است. بسته به نوع دستگاه چاپ، تعداد تونر و رنگ موجود در آنها متفاوت است. برای مثال چاپگرهای جوهر افشان امروزی –چاپگرهای معمولی جوهرافشان- دارای چهار تونر مجزا و طبیعتاً چهار رنگ جدا از یکدیگرند. این رنگ ها عبارتند از: cyan (آبی)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد. چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود.

در سری قدیم چاپگرهای جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید. ولی در چاپگرهای امروزی، محل قرار گیری هر کارتریج از کارتریج دیگر جدا شده است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به خدمات مرتبط با شارژ کارتریج می توانید به مرکز تعمیر و شارژ کارتریج پرینتر اچ پی مراجعه نمایید.

تعویض کارتریج چاپگر

تعویض کارتریج چاپگر اچ پی به دلیل مصرفی بودن این بخش از دستگاه، هر از چند گاهی می بایست انجام شود. زمان این کار بسته به نوع دستگاه و مدل آن متفاوت است. برای مثال چاپگرهای سیاه و سفید لیزری معمولاً پس از چاپ ۲ هزار صفحه، به شارژ و یا تعویض کارتریج نیاز پیدا می کنند. حال آنکه این زمان در چاپگرهای رنگی کمتر و سریع تر است.

بسیاری از کاربران، به اشتباه، تصور می کنند که اگر ماهی یک یا دو برگ چاپ رنگی از چاپگرهایشان بگیرند، حداقل تا دو سال نیازی به شارژ و یا تعویض کارتریج چاپگر اچ پی نخواهند داشت. این در حالی است که تعویض و شارژ کارتریج پرینتر اچ پی ارتباطی به این موضوع نداشته و اگر از چاپگرهای رنگی حداقل دوبار در هفته استفاده نشود جوهر آنها خشک شده و شارژ آنها بی نتیجه است. بنابراین بهتر است هم در مورد میزان استفاده از این دستگاه و هم در مورد زمان تعویض کارتریج چاپگر دقت و احتیاط لازم را داشته باشید.

نمایندگی تعمیر چاپگر

نمایندگی تعمیر چاپگر یک درگاه امن و مطمئن است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی مسئولیت عیب یابی و تعمیر انواع چاپگر ها در مدل ها و برند های مختلف را بر عهده دارد. منظور ما از چاپگر تنها دستگاه کپی و پرینتر نیست، بلکه انواع اسکنر ها و دستگاه های فکس هم مد نظر است. نمایندگی تعمیر چاپگر در واحد های جداگانه و مستقل هر یک از این چاپگر ها را مورد بررسی قرار می دهد و پس از یک عیب یابی دقیق و درست، مسیر تعمیر را انتخاب و اجرا می کند.

به عنوان کاربری از کاربران انواع چاپگر ها اگر هم اکنون با مشکلاتی روبه رو هستید، تماس بگیرید و در اسرع وقت مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین خدمات را مورد استفاده قرار دهید. امکانات و تسهیلات تکمیلی این نمایندگی از خدمات سرویس در محل شروع می شود و تا تعویض قطعه با نمونه های اورجینال و تهیه بهترین و سازگارترین مواد مصرفی و بسیاری دیگر از خدمات مفید و کاربردی ادامه دارد. تمام سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

سوالات متداول تعمیر چاپگر

مرکز تعمیر چاپگر با ترکیبی از کارشناسان نخبه و فناوری‌های پیشرفته، توانسته است مشریان خویش را از تعمیرات تخصصی چاپگر بهره مند سازد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت وجود پرسش و ابهام در این رابطه، با کارشناسان ما تماس بگیرید و تخصصی ترین پاسخ ها و راهنمایی های ممکن را دریافت نمایید.

سوالات متداول مرتبط با محصولات چاپ به ویژه سوالات متداول تعمیر چاپگر از طریق فضای زیر با شما در میان گذاشته خواهد شد.





:: برچسب‌ها: تعمیر چاپگر , تعمیر تخصصی چاپگر , شارژ کارتریج در محل ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: